"Radír" és pörgetés - volt taxis mesélt a taxiórás csalásokról

Oszd meg másokkal!

Desktop
(forrás: Soós Lajos - MTI)

A taxióra "kütyüs" pörgetésével csak az utasokat verik át sokan, az adócsalás az úgynevezett "radírral" megy, amivel ki lehet törölni fuvarokat egy mozdulattal. Ez mindig azután történik, miután az utas kiszáll. Akkor is működik, ha sima blokkot kér az utas, csak akkor nem, ha számlát is kér a fuvaráról. De szinte soha senki nem kér. Mindenesetre, ha a taxis kevesebb bevételt vall be a ténylegesnél, az adócsalás - írja cikkében az Index.

Az egyik taxis elmondása szerint dolgozott olyan cégnél, ahol havi 50-60 ezernyi fuvar mehetett az órába, mert úgy osztotta le a főnök, hogy akkora összeg után még tudja kezelni az áfát. „Ha többet mutatott volna az óra, akkor azután az adót nekem kellett volna kipótolnom a cégnek a saját zsebemből. Ilyenkor vagy azt csinálta az ember, hogy minden második fuvart kitörölt, vagy, amikor elérte az összeghatárt, akkor minden fuvart törölt" − mesélte.

A riportban egy volt taxis is megszólal, aki szerint a csalás nyílt titok, eközben a három magyar taxiórát gyártó és szervizelő cég mindezt csak nehezen elképzelhetőnek tartja. A BKK taxiellenőrei (akiket már arcról ismerhetnek a taxisok) találkoznak hasonló csalásokkal, ők viszont biztosan nem is vizsgálhatják a taxiórák szoftvereit és hardvereit. Az ellenőrzést egyébként se a NAV, se az engedélyezési hivatal nem tartja saját feladatának. Részletek az Indexen.

A tartalom a hirdetés után folytatódik
Desktop, Mobil
Mobil
Mit szólsz hozzá?