Ilyen lesz Budapest új hídja

Oszd meg másokkal!

Desktop
Az új híd látványterve (forrás: budapest.hu)
Az új híd látványterve (forrás: budapest.hu)

Eredményt hirdettek a Csepelt és Újbudát összekötő új budapesti Duna-híd megtervezésére kiírt nemzetközi pályázaton, az első díjat az UNStudio és a Buro Happold Engineering tervezőiroda közös terve kapta a Főpolgármesteri Hivatal dísztermében péntek délután tartott eseményen.

A zsűri értékelése szerint a kétszer három forgalmi sávos, villamosközlekedésre is alkalmas, kétpilonos, ferdekábeles híd terve statikailag a legátgondoltabb, esztétikailag kedvező kialakítású, elegáns, karcsú, harmonikus, és városképileg a legkedvezőbb.

(fotó: UNStudió és a Buro Happold Engineering)

Komoly elismerés Budapestnek, hogy a tervpályázatra a tapasztalt magyar irodák mellett a világ vezető tervezői közül is többen jelentkeztek – mondta az eredményhirdetésen Tarlós István, Budapest főpolgármestere. Hozzátette: a budapesti hidakon egy nap alatt több mint 600 ezer jármű és többszázezer ember kel át, a belvárosi szakasztól eltérően a város déli szakaszán nincs elég átkelési pont. Csepel és Budapest egyesülése óta – azaz immár közel 70 éve – nincs a városhatáron belül közvetlen összeköttetés a budai kerületek és a XXI. kerület között. Csepel, mint Budapest egyik aranytartaléka fejlődésének feltétele a Budával és a szomszédos kerületekkel való gyors és közvetlen összeköttetés megteremtése – jelentette ki.

(fotó: UNStudió és a Buro Happold Engineering)

A főpolgármester emlékeztetett rá, hogy a kormány a főváros egyetértésével úgy döntött, minél előbb meg kell kezdeni egy új Duna-híd építésének előkészítését a Galvani út – Illatos út vonalában. Az új híd közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, Ferencváros, valamint Kispest és Kőbánya között. Fontosnak nevezte, hogy az új híd megfelelő kapacitású, ahhoz szervesen kapcsolódó közúti hálózathoz csatlakozzon.

(fotó: UNStudió és a Buro Happold Engineering)

Tarlós István elmondta, hogy a várható forgalmi változásokról készült hatástanulmány adatai szerint az új híd megépülésével naponta több mint 30 ezer gépjárművel csökkenhet a belvárosi hidak, valamint napi csaknem 8 ezer autóval az Üllői út forgalma. Egy új, déli körgyűrű alakul ki, a kötöttpályás közlekedéssel együtt kétszer három sávos új közlekedési korridor jön létre Buda és Pest között.

(fotó: UNStudió és a Buro Happold Engineering)

Az új átkelő Dél-Pestet, Dél-Budát és Észak-Csepelt köti össze, feltárja Észak-Csepelt, és általa 30-55 ezer gépkocsival csökkenhet naponta a belvárosi hidak, 10 ezerrel a Határ út, 8-10 ezerrel pedig az Üllői út forgalma. Az új híd egyfajta körúti kapcsolatot épít ki az M1-M7 autópályák bevezető szakasza és az M5 bevezető szakasza között.

A pályázattal kapcsolatban a főpolgármester közölte: a tervezőknek igazi kihívás volt, hogy egy már kialakult, egységes látványba, Budapest látképébe egy új, a funkcionális és az esztétikai igényeknek is megfelelő elemet illesszenek be. A bírálóbizottság döntésénél főbb értékelési szempont volt a hasznosság és az esztétika mellett az innováció, a szerkezeti hatékonyság, a karbantarthatóság és nem utolsósorban a költségek optimalizálása.

A tartalom a hirdetés után folytatódik
Desktop, Mobil
Mobil
Mit szólsz hozzá?

Hirdess nálunk!

Szeretnéd, ha a kerület lakói tudnának szolgáltatásaidról, termékeidről, boltodról, vendéglátó-helyedről? Hirdess nálunk! Meglásd, egyáltalán nem drága – és megéri. A részletekért kattints ide!

Legyél a szerzőnk!

Rendszeresen írnál a környéked eseményeiről, boltjairól, kocsmáiról, kulturális programjairól, utcáiról és játszótereiről? Ne habozz, vedd föl velünk a kapcsolatot!

Partnerek